Studium pro výchovné poradce

Charakteristika studia

Studium pro výchovné poradce je určeno výchovným poradcům na 2. stupni základních škol a na středních školách, dále je doporučeno pro pedagogy, kteří se na tuto činnost připravují. Kurz je organizován podle §8 vyhlášky č. 317/2005 a v souladu s §24 odst. 2 zákon č. 563/2004 a je akreditován pod č.j. MSMT-25793/2023-5-517.

Organizace studia

Studium je koncipováno formou distanční, prezenční a jejich kombinací. Součástí distančních studijních opor jsou elektronické studijní materiály zpracované ve výukovém prostředí Moodle. Prezenční výuka probíhá o víkendech.

Přijímání ke studiu

Podmínkou přijetí ke studiu je vysokoškolské pedagogické vzdělání (doložení VŠ diplomu pedagogická fakulta nebo VŠ diplomu + doplňující pedagogické studium) a alespoň 2 roky praxe ve školství. O přijetí rozhoduje rektor TU v Liberci na základě doporučení odborného garanta studia.

Cena studia: Přijímací poplatek činí 600,- Kč. Cena za studium v současné době nepřevýší 7.200,- Kč za semestr.

Termín podání přihlášek:

Přijímací řízení pro akademický rok 2024/2025 bylo uzavřeno.

Přijímací řízení pro akademický rok 2025/2026 bude probíhat pod hlavičkou Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické. V současné době se přijímací řízení na nový akademciký rok připravuje a nelze se zatím přihlásit. Jakmile bude spuštěno, bude možné podat přihlášku ZDE. Při vyhledávání příslušného vzdělávacího programu je nezbytné zvolit tuto fakultu a typ programu - celoživotní

Kontaktní osoba: Mgr. Šárka Doubravová, tel. 734 518 402, sarka.doubravova@tul.cz

Studijní plán

Celkový rozsah studia za čtyři semestry činí 253 hodin prezenční výuky včetně stáží a praktických předmětů, rozložených do 4 semestrů. Tři hodiny nad předepsanou hodinovou dotaci jsou věnovány semináři k závěrečné práci.

Studium je rozděleno do 12. předepsaných modulů:

  1. Vývoj poradenských systémů
  2. Poradenské služby v podmínkách školy a jejich zařazení
  3. Osobnost výchovného poradce
  4. Komunikace s rodiči
  5. Školní třída, její vedení a diagnostika
  6. Právní rámec výkonu poradenské činnosti
  7. Základní dovednosti vedení poradenské komunikace
  8. Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  9. Žák v kontextu služeb výchovného poradce
  10. Základní diagnostické metody a intervenční techniky
  11. Kariérové poradenství
  12. Monitorování, evaluace a autoevaluace výchovného poradenství

Ukončení studia

Studium je ukončeno komisionální závěrečnou zkouškou, která má dvě části:

1. Obhajoba závěrečné práce.

2. Odborná rozprava ze tří základních modulů.